tisdag 18 augusti 2009

Trånkan famet warriorz.



Till Pnut och alla andra människor:

Minns ni dessa pieces? Memories. Synd att digitalkameran var ett skämt innan den "stora buffen". Vi växte upp här. Jag tror jag talar för majoriteten av Pubb crew. 1994 byggde SL dubbelspår mellan Älvsjö och Västerhaninge. Då "renoverade" dom också trånkan famet. Det kom upp flera nya väggar. NYA VÄGGAR! Famet sanerades 2005 och hundratals pieces försvann. Under 1994-2005 målades det några gånger i veckan, lager på lager. Jag var nere i famet och fotade första gången när jag var 10 år, det som fastnade var, alla Stråte grejjer (RIP), Park (RIP), Puppet, Jungleboogie, Dissey in battle och SBR, EMB och RSV. Jag bytte senare bort alla mina bilder i tonåren, mot sprayburkar. Att SL skulle få psykos och sanera allt, fanns inte.... Det kom som en överraskning och jag tror de flesta på linjen (inte bara graffiti målare och entusiaster) blev deprimerade, jag talar om riktig deprission. Ni vet, piller, terapi och långa psykiatri köer. Över några få dygn, i böran av 2005, sanerade SL hundratals meter vägg! Hundratals meter vägg. tusentals tags och varje gång jag tänker på det, svär jag över att jag inte tog fler foton. FUCK SL! :)
Ha det fint
Er
/Reidar Hytrén
Tack till König.

5 kommentarer:

  1. Måste säga att man saknar dom dagarna. Ingen stress över jobb, pengar, räkningar. Bara chill. Fan va najst det va!

    SvaraRadera
  2. Trånkan RIP! Jag och farsan drog o fotade där när jag var typ 10 bast! Bästa farsan.. det var tider.

    SvaraRadera
  3. förresten vem var det som körde pappa piecen där i gaveln? var det mr nöt?

    SvaraRadera
  4. ja fan, goa gamla minnen! Tuggummi-piecen av p-nut är ju en riktigt klassiker. Jag undra vem som ligger bakom den skirren? ;D /Reliken

    SvaraRadera
  5. 94 var det gyllene året. Medans de byggde dubbelspåret så hände det att de parkerade tåg nedanför Hagsätra IP. Trevligt, trevligt.

    Och som sagt; fan att man inte fotade mer. Både eget och andras. Det var ofta man inte ens fotade de man körde med...

    /Rulle

    SvaraRadera